(УЗАГАЛЬНЕНИЙ ПЛАН)
1. Хто є літературний герой (стать, вік,
соціальне становище, рід занять тощо) .
2. Прототип літературного героя.
3. Що відомо з минулого героя і як це його
характеризує: батьки, рідні ; місце народження і проживання; умови формування
характеру; інші біогра-
фічні
відомості .
4. Портрет, як він характеризує героя.
5. Навколишнє середовище і як воно характеризує
героя: місце проживання, інтер'єр, речі; суспільне оточення (друзі , вороги).
6. Рід занять, діяльності ; захоплення, як це
характеризує героя.
7. Риси характеру, як вони виражені у вчинках:
позитивні (приязний, добрий, щедрий, розумний, веселий, серйозний тощо) ,
негативні (злий, жадібний, дурний, легковажний тощо). Звичайно, цей список не є
остаточним, а риси характеру можуть змінювати категорію.
8. Основна мета життя, мрії , як це характеризує
героя.
9. Активність (пасивність) життєвої позиції , як
це характеризує героя.
10. Схильність до впливу з боку інших людей,
вміння самому впливати на інших.
11. Ставлення героя до природи, праці, кохання,
грошей, достатку, людей (друзів - ворогів, старших - молодших, матері , дітей, дружини,
чоловіка); до
Вітчизни,
рідної землі тощо.
12. Ставлення інших персонажів твору до героя.
13. Мова як засіб самохарактеристики. З'ясувати
причину вживання у мові слів певних лексичних груп:
власне
українські слова, іншомовні слова; діалектизми, архаїзми, історизми,
неологізми, розмовна лексика; фразеологізми, терміни, канцеляризми;
синоніми,
антоніми, омоніми; експресивна лексика, вульгаризми тощо і дослідити, як мова
героя характеризує його.
14. Ставлення автора до героя.
15. Художні засоби творення образу (епітети,
порівняння, уособлення, гіперболи, метафори тощо) .
16. Ваше ставлення до героя (мотивувати).
17. Місце літературного героя у системі образів
твору, його значення для розкриття теми та ідеї твору.
18. Місце образу у творчості автора.
19. Значення образу в розвитку української
літератури.
20. Значення образу в розвитку світової
літератури.